موسیقی پارس: مهران مدیری بازیگر و خواننده مطرح موسیقی، در روزهای ۳۱ مردادم و ۱ شهریور ماه در برج میلاد تهران روی صحنه رفت.
او در این کنسرت در کنار آثار خاطره انگیز، قطعه محبوب «سوغاتی» را نیز برای مخاطبان اجرا کرد که با استقبالی کم نظیر هم رو به رو شد؛ البته مدیری این اثر را با اجازه از ترانه سرای آن خوانده است تا ضمن احترام، مشکلی هم پیش نیاید.
اما این در حالی است که ناصر چشمآذر «تنظیمکننده این قطعه»، هیچ گاه نتوانست برای اجرای آن بهصورت باکلام مجوز بگیرد.
در پی این اتفاق، خانواده زندهیاد ناصر چشمآذر در این خصوص یادداشتی را منتشر کردند که بخشی از آن،به این شرح است: «ناصر چشمآذر براى اجراى یکى از ترانههاى معروف و پرطرفدارش به نام «سوغاتى» در کنسرت خود، مدتها دوید و تلاش کرد تا بتواند آن را با خواننده مورد نظرش در برج میلاد اجرا کند که بىثمر ماند و به او اجازه داده نشد. درنهایت تنها موسیقى بىکلام آن بهصورت ارکسترال اجرا شد و متاسفانه براى همین اجرا هم مورد مواخذه قرار گرفت تا بهانهاى باشد که از اجراى کنسرت بعدىاش در سالنی که مدنظر ایشان بود، ممانعت شود. این بىمعرفتى یکى از همان موانع بىدلیل و سلیقهاى بود که در زمان خودش روح مرحوم را خراشید و به شدت دلش را شکست. اما حالا چه اتفاقى افتاده است که مهران مدیرى مىتواند به راحتى و باکلام آن را در همان برج میلاد اجرا کند و به قباى هیچکس هم برنخورد؟! سوال اینجاست که چطور براى صاحب اصلى اثر اجازه اجراى باکلام داده نشد؛ ولى براى دیگران امکانپذیر شد؟!
موضوع اصلى این است که مهران مدیرى دیگر چرا، بدون کسب اجازه از خالق اثر «سوغاتى» را اجرا کرده است؟! مگر آن رفته، وارث و باقى ندارد؟! انتظار مىرفت که مهران مدیرى بهعنوان هنرمندى تاثیرگذار در سطح جامعه، این رفتار فرهنگى را مىداشت تا به پاس حفظ زحمات خالق اثر و تاثیر او در موسیقى این سرزمین هم که شده احترام را مراعات مىکرد تا حرکت او الگویى باشد براى سایرین در آینده تا جان کلام این حرفش در همان شب که «فقط خودمان باید به داد خودمان برسیم» هم در حد یک شعار شبهشهروندى باقى نماند و رنگ حقیقت به خود بگیرد.»